Podjęcie ostatecznej decyzji zostanie poprzedzone analizą wpływu zamknięcia ulicy na cały układ komunikacyjny miasta i sąsiednie ulice, a także oceną skutków społecznych dla mieszkańców i lokalnych przedsiębiorców. W tym celu powołana zostanie specjalna komisja, która rozstrzygnie jak będzie wyglądał ruch drogowy na Starym Mieście. W skład komisji starosta powoła przedstawiciela policji, miasta oraz reprezentantów lokalnej społeczności. Do czasu kompleksowego rozwiązania problemu, ze względu na bezpieczeństwo pieszych starosta przyjął tymczasowe rozwiązanie zaproponowane przez prezydenta z małymi korektami.
- W pełni popieramy dążenia do ograniczenia ruchu kołowego w ścisłym centrum miasta. Jest to trend ogólnoeuropejski i Wodzisław nie powinien się różnić od innych miast pod tym względem – mówi Arkadiusz Łuszczak naczelnik wydziału komunikacji i transportu w Starostwie Powiatowym. – Preferowanie ruchu pieszego, tworzenie stref o charakterze handlowo- rekreacyjnym (tzw. deptaków) podnosi nie tylko estetykę i atrakcyjność miasta, ale sprawia, że starówka jest chętniej odwiedzana przez mieszkańców i gości, którzy dzięki temu liczniej odwiedzają sklepy i lokale gastronomiczne. Przyjmowane rozwiązania muszą być jednak kompleksowe i spójne dla całego układu komunikacyjnego i jednocześnie stwarzać warunki do ograniczonego korzystania z tych ulic przez mieszkańców oraz handlowców. Ustalone reguły nie mogą jednakże powodować problemów z interpretacją przepisów i wyegzekwowaniem ustanowionych zasad – dodaje naczelnik.
Przypomnijmy, że organizacja ruchu na terenie ścisłej zabudowy Starego Miasta w latach poprzednich była wielokrotnie zmieniana. Do roku 2009 r. na jego terenie obowiązywał zakaz ruchu, który nie dotyczył pojazdów zaopatrzenia i mieszkańców. Zakaz ten był nieskuteczny i nagminnie łamany, a przedsiębiorcy skarżyli się, że nie ma możliwości dojazdu do ich sklepów. W wyniku debaty społecznej, wprowadzono strefę płatnego parkowania i zezwolono na wjazd także konsumentom zaopatrującym się w lokalnych placówkach handlowych. Tłumaczono wtedy, że jest to niezbędne dla utrzymania opłacalności handlu, który z galeriami posiadającymi własne parkingi przegrywa walkę o klienta.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuWodzislaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Zysk JSW 2023: spadek o ponad 87 proc. "Rekord 2022 nie do powtórzenia"
+1 / -0Zarząd JSW wreszcie w komplecie. Węglowym gigantem pokieruje Ryszard Janta
+8 / -8Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
+0 / -1Kto zainwestuje pod Wodzisławiem, oprócz InPostu i Eko-Okien? Zaglądamy do strefy KSSE w Olszynach
+13 / -24Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuWodzislaw.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Maja 2014-11-03
08:15:13
Jeszcze protestujący kupcy zapłaczą na swoja głupotą. Najpierw sami sobie blokowali ulicę swoimi samochodami oraz samochodami pracowników a teraz chcą zakażać wjazdu klientom. Parkujące ich samochody stanowiły 75% stojących tam samochodów. Problem jest w tym, że miasto ma złe rozwiązania komunikacyjne , bo nigdzie w obrębie centrum nie można dojechać jeśli się nie "natłucze" dodatkowych kilometrów. Proszę policzyć ile trzeba zrobić km i ile czasu zajmuje dojechanie n.p. z Karuzeli pod Sąd, przy zamkniętej Powstańców ? Niestety ale Wałowa powinna być dwukierunkowa, bo bezsensowne jeżdżenie po całym mieście tylko zwiększa korki i niszczy drogi. Ewentualnie trzeba tez zastanowić się nad odwróceniem ruchu na Targowej i pozwoleniem nad przejazd przez rynek ? Niestety ale coś musi być otwarte. Oczekuje tez że właściciele sklepów wyjada z Powstańców, a Straż Miejska będzie dokładnie sprawdzać te 30 min postoju.
~wodzislawianin1 2014-11-03
08:32:31
"Nie będzie on dotyczył zaopatrzenia, mieszkańców, taksówek oraz służb miejskich." Czyli NIC SIĘ NIE ZMIENI. Co chwila będzie jechał jakiś zaopatrzeniowiec, taxi, mieszkaniec albo SKM. Deptak to deptak z całkowitym zakazem ruchu w Wodzisławiu nawet nie wiedzą jak to ma wyglądać, proponuję wycieczkę do większych miast.
~wyborca 2014-11-03
11:11:09
Wałowa musi być dwukierunkowa aby poprawic ruch ,bo teraz trzeba krażyc dookoła miasta aby dojechać np.na SZkolną,Kościelną,Opolskiego,zadnego składu ani ładu w tym temacie niema w Wodzisławiu,w godzinach szczytu to nawet poprawi ruch w mieście bo auta z Boguminskiej skrecające w lewo na Pszowską tworząkorki,a tak pojechałyby prosto,bo większośc tych aut jedzie na XXX-lecia czy Piastów
~lukaszu 2014-11-03
17:13:39
Dokładnie, albo Wałowa dwukierunkowa albo nowa droga.
~wodzislawianin1 2014-11-03
20:43:30
dwukierunkowa Wałowa z ograniczeniem do 3,5 t. to najlepszy pomysł na udrożnienie ruchu w centrum miasta. Obecnie uliczki Starego Miasta z rynkiem to jeden wielki parking i "droga główna przelotowa" (DGP). i tak od lat, bezradni radni, wstyd.
~wyborca 2014-11-05
16:52:05
Jedyne sensowne rozwiązanie ruchu w rejonie starego miasta to ruch dwukierunkowy na Wałowej,a rondo na skrzyżowaniu z Radlińską,tu nic innego wymyślec nie idzie,oczywiście rada miasta powoła komisje będą debatowac i pisma wysyłac,radni co rządza miastem sa fatalni może taki chodzic po mieście i przewracać się na niby schodach ale co go to obchodzi(Plac Zwycięstwa schody do sklepu) jest tam przynajmniej dwóch radnych i nic z ich strony,ludzie powinni im podziękowac w czasie wyborów
~wyborca 2014-11-05
16:55:25
na Wałowej to ruch był zmieniany co jakiś czas,juz wszystkiego wypróbowano,teraz kiedy aut jest tyle niema co już więcej debatowac tylko robic tam ruch dwustronny i tyle w temacie.
~ 2014-11-12
23:52:41
Fakty
Deptak to obszar zamknięty dla ruchu kołowego nawet rowerów i deskorolek, przeznaczony tylko dla ruchu pieszego.